نسیم سحر/لاله گون

کمی ساده کمی زیبا کمی این ور تر از کوچه کمی بالاتر از دنیا بیا با من

کمی ساده کمی زیبا کمی این ور تر از کوچه کمی بالاتر از دنیا بیا با من

ای محبوب

يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۳۶ ب.ظ

«ای محبوب»

بشنو ای محبوب
که من حقیقت جهانم
و مرکز دایرۀ وجودم
من ادراک را در تو آفریدم تا آئینۀ دیدار من باشد
اگر مرا نظاره کنی، مرا و خود را خواهی یافت
و اگر خود را نظاره کنی، مرا و خود را گم خواهی کرد
ای محبوب!
چه بسیار که تو را خواندم
و تو آوای من نشنیدی
پس خود را چون عطر دلاویزی در فضای عالم پخش کردم
و مشام جان تو آن را احساس نکرد
پس خود را بر خوان هستی طعامی خوش و مائده ای شیرین ساختم
و تو از آن تناول نکردی
چرا نمی توانی به من دست یابی
چرا نمی توانی در لمس اشیاء مرا احساس کنی
و در شمامۀ گل سرخ مرا ببویی
چرا آخر چرا؟

«شیخ محی الدین ابن عربی»
ترجمه حسین الهی قمشه ای
برگرفته از کتاب «کیمیا-2»
نقاشی اثر Claude Monet
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۵
بهار آسمان

نظرات  (۳)

۲۵ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۰۲ زائر آسمان ...
همیشه می گوییم خدایا صدای مرا می شنوی؟
و خدا همیشه صدایمان میزند..
می شنویم؟
؟
؟؟
؟؟؟
۰۷ تیر ۹۳ ، ۲۰:۳۰ زائر آسمان ...
سلام
سپاس از حضورتان
پست جدید بدارید، موفق باشید
ی
ا
ع ل ی
۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۸:۰۹ بهار آسمان
ممنونم دوست عزیزم،زائر آسمان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی